Jumat, 25 Februari 2011

Jika Allah Cinta

 “Dari Abu Hurairah radhiallaahu 'anhu, dia berkata :
Rasulullah Shallallâhu 'alaihi wasallam bersabda :
Sesungguhnya Allah Ta’ala berfirman :

"Barangsiapa yang memusuhi wali-Ku, maka sungguh! Aku telah mengumumkan perang terhadapnya.

Dan tidaklah seorang hamba bertaqarrub (mendekatkan diri dengan beribadah) kepada-Ku dengan sesuatu, yang lebih Aku cintai daripada apa yang telah Ku-wajibkan kepadanya,

dan senantiasalah hamba-Ku (konsisten) bertaqarrub kepada-Ku dengan amalan sunnah, hingga Aku mencintainya; 

Bila Aku telah mencintainya, maka Aku adalah pendengarannya yang digunakannya untuk mendengar,

dan penglihatannya yang digunakannya untuk melihat,

dan tangannya yang digunakannya untuk memukul,

dan kakinya yang digunakannya untuk berjalan; 

Jika dia meminta kepada-Ku niscaya Aku akan memberikannya,

dan jika dia meminta perlindungan kepada-Ku niscaya Aku akan melindunginya .


HR Bukhari

Tidak ada komentar:

Intense Debate Comments

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label